Regulamin funkcjonowania wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli
Artykuł zmodyfikowano dn. 25.9.2017 r. | autor:
XIV. REGULAMIN FUNKCJONOWANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli WDN jest celowym, planowanym i kooperacyjnym działaniem, ukierunkowanym na wzajemne przekazywanie wiedzy i umiejętności Rady Pedagogicznej w Szkole Podstawowej w Brodłach.
Niniejszy regulamin ustala zasady i tryb postępowania podczas podejmowania decyzji w sprawach kierowania i organizowania doskonalenia dla nauczycieli, udzielania ulg i świadczeń uczestnikom szkoleń oraz określa prawa i obowiązki pracowników i pracodawcy w zakresie organizacji i uczestnictwa w szkoleniach.
CELE WDN
Cel główny: Wzrost jakości pracy szkoły i nauczycieli.
Cele szczegółowe:
FORMY SZKOLENIOWE
W ramach WDN nauczyciele mogą uczestniczyć w następujących formach szkolenia:
ZASADY ORGANIZACJI WDN
OBOWIĄZKI LIDERA WDN
Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli WDN jest celowym, planowanym i kooperacyjnym działaniem, ukierunkowanym na wzajemne przekazywanie wiedzy i umiejętności Rady Pedagogicznej w Szkole Podstawowej w Brodłach.
Niniejszy regulamin ustala zasady i tryb postępowania podczas podejmowania decyzji w sprawach kierowania i organizowania doskonalenia dla nauczycieli, udzielania ulg i świadczeń uczestnikom szkoleń oraz określa prawa i obowiązki pracowników i pracodawcy w zakresie organizacji i uczestnictwa w szkoleniach.
CELE WDN
Cel główny: Wzrost jakości pracy szkoły i nauczycieli.
Cele szczegółowe:
1) wzmocnienie osobowości nauczyciela,
2) poprawianie komunikacji i współpracy Rady Pedagogicznej,
3) rozwój kompetencji wychowawczych i dydaktycznych nauczycieli,
4) doskonalenie warsztatu pracy.
FORMY SZKOLENIOWE
W ramach WDN nauczyciele mogą uczestniczyć w następujących formach szkolenia:
1) samokształceniowe posiedzenia Rady Pedagogicznej,
2) samokształceniowe posiedzenia zespołów przedmiotowych i zespołów wychowawców -warsztaty,
3) konferencje metodyczne,
4) kursy kwalifikacyjne,
5) studia podyplomowe,
6) prace zespołów problemowych,
7) spotkania ze specjalistami.
ZASADY ORGANIZACJI WDN
- System WDN realizowany jest w oparciu o następujące zasady:
1) jest procesem wynikającym z potrzeb i oczekiwań nauczycieli,
2) jest ukierunkowany na podnoszenie kwalifikacji,
3) jest procesem zaplanowanym i przebiega zgodnie z przyjętymi procedurami,
4) obejmuje wszystkich pracowników pedagogicznych w szkole,
5) odbywa się na zasadach dobrowolności,
6) w niektórych przypadkach szkolenia ,kiedy wymaga tego organizacja pracy szkoły, mogą być obowiązkowe dla wszystkich członków RP.
- Doskonalenie zawodowe odbywa się na trzech poziomach:
1) doskonalenie indywidualne,
2) doskonalenie wewnętrzne ,
3) doskonalenie zewnętrzne (poza miejscem pracy).
- Dyrektor powołuje koordynatora odpowiedzialnego za organizację WDN (lidera WDN).
- Za sprawność organizacyjną WDN odpowiada Zespół do spraw WDN, w skład , którego wchodzą: dyrektor szkoły , lider WDN i liderzy zespołów nauczycielskich.
- Decyzje w sprawach doboru szkoleń podejmuje dyrektor szkoły, po konsultacji z liderem WDN i Radą Pedagogiczną , zaś decyzje o szkoleniach indywidualnych dofinansowywanych ze środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli, wydaje dyrektor szkoły, na podstawie wniosków nauczycieli.
- Skierowanie na zewnętrzną formę doskonalenia stwierdza jednocześnie zasadność podnoszenia kwalifikacji przez nauczyciela oraz możliwość wykorzystania jego doświadczeń i nowo nabytej wiedzy w wewnętrznych formach doskonalenia.
- Uczestnik zewnętrznego szkolenia korzystający z dofinansowania ze środków WDN jest zobowiązany do jednego z poniższych działań:
1) przekazania nabytych umiejętności i wiedzy innym nauczycielom szkoły lub przygotowanie materiałów możliwych do wykorzystania w procesie edukacyjnym szkoły,
2) wykorzystania nabytej wiedzy w praktyce szkolnej w pracy z uczniami .
OBOWIĄZKI LIDERA WDN
1) Diagnozowanie potrzeb nauczycieli.
2) Opracowanie planu WDN na dany rok szkolny.
3) Wnioskowanie o organizację odpowiedniej formy szkolenia.
4) Koordynacja realizacji planu.
5) Gromadzenie materiałów i informacji na użytek WDN.
6) Sporządzanie sprawozdania z realizacji WDN za dany rok szkolny.
7) Prowadzenie dokumentacji WDN.
8) Doskonalenie własnych kwalifikacji jako lidera WDN.
Trochę historii:
- Statut Szkoły Podstawowej w Brodłach
- Program wychowawo-profilaktyczny 2024- 2025.
- Standardy (reguły) ochrony małoletnich przed krzywdzeniem
- Regulaminy.
- Procedury zapewniające ład i bezpieczeństwo w szkole.
- Programy nauczania dla klas I -VIII.
- Podręczniki i ćwiczenia dla klas I - VIII
- Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego (WSDZ)
- RODO
- Raport z ewaluacji Szkoła Podstawowa 2014/15
- Raport z ewaluacji Gimnazjum 2014/15
- Deklaracja w rodziców/ opiekunów prawnych sprawie korzystania z oddziału przedszkolnego