https://dziennik.vulcan.edu.pl/szk/

Proces aktualizacji konta w dzienniku UONET+ obejmuje 3 kroki.

Krok 1: Uczeń i Rodzic logują się do Dziennika (wybierająć opcję "Logowanie przez zmianą").
Krok 2: Uczeń i Rodzic potwierdzają dane, wpisując ostatnie 4 cyfry numeru PESEL Ucznia.
Krok 3: Uczeń i Rodzic wybierają typ konta (konto zwykłe lub konto eduVULCAN).
Procedura postępowania z uczniem przybywającym z zagranicy
Artykuł zmodyfikowano dn. 17.9.2018 r. | autor: Barbara Pater



XIII. Procedura postępowania z uczniem przybywającym z zagranicy

  • Rozporządzenie z dnia 23 sierpnia 2017r w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw.

    • Przyjęcia do klas starszych w szkole

      Procedura przyjęcia dziecka do klasy wyższej niż pierwsza

      1. Rodzic powinien przedstawić dyrektorowi szkoły:
      • świadectwo lub inny dokument wydany przez szkołę lokalną i stwierdzający ukończenie za granicą odpowiedniego etapu edukacji, uznanego, zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędne polskiemu świadectwu;
      • świadectw, zaświadczenie lub inny dokument wydany przez szkołę za granicą, potwierdzający uczęszczanie przez dziecka do szkoły za granicą i wskazujący klasę lub etap edukacji, które dziecko ukończyło w szkole za granicą, oraz dokumentu potwierdzającego sumę lat nauki szkolnej dziecka.
      1. Jeżeli dyrektor szkoły, na podstawie tych dokumentów lub jeżeli nie dostarczono w/w dokumentów, nie może ustalić sumy lat nauki szkolnej dziecka, rodzic składa pisemne oświadczenie dotyczące sumy lat nauki szkolnej. Dyrektor publicznej szkoły, przyjmuje oraz kwalifikuje dziecko do odpowiedniej klasy.
      2. Jeżeli rodzic nie może przedłożyć dokumentów potwierdzających ukończenie danego etapu edukacji, dyrektor szkoły może przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną. Rozmowa może odbyć się z udziałem nauczycieli szkoły. Na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej, dziecko zostaje przyjęte i zakwalifikowane do odpowiedniej klasy.
      3. W przypadku cudzoziemca, który nie zna języka polskiego, rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza się w języku obcym, którym posługuje się cudzoziemiec. W razie potrzeby należy zapewnić udział w rozmowie kwalifikacyjnej osoby władającej językiem obcym, którym posługuje się cudzoziemiec.
      4. Dla uczniów przybywających z zagranicy szkoła organizuje bezpłatną naukę języka polskiego w formie dodatkowych zajęć lekcyjnych z języka polskiego. Takie zajęcia są prowadzone indywidualnie lub w grupach w wymiarze pozwalającym na opanowanie języka polskiego w stopniu umożliwiającym udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, nie niższym niż dwie godziny lekcyjne tygodniowo. Jednocześnie uczeń przez 12 miesięcy może korzystać także z dodatkowych zajęć wyrównawczych z przedmiotów nauczania, jeśli taką potrzebę stwierdzi nauczyciel prowadzący. Łączny wymiar dodatkowych zajęć z języka polskiego i dodatkowych zajęć wyrównawczych nie może przekroczyć 5 godzin w tygodniu.
      5. W Przypadku egzaminów zewnętrznych:
      a) dla uczniów-cudzoziemców niedostatecznie znających język polski, polską kulturę i tradycję oraz krótko uczęszczających do polskiej szkoły wprowadzono ułatwienia polegające na m.in. na przygotowaniu arkuszy egzaminacyjnych dostosowanych do potrzeb ucznia, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu oraz na wykorzystaniu na egzaminie odpowiednich środków dydaktycznych (np. słownika dwujęzycznego) oraz odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminów;

      b) jeśli uczeń obywatel polski w roku szkolnym, w którym przystępuje do egzaminu, był objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną, może do niego przystąpić w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych wynikających odpowiednio z rodzaju tych trudności, zaburzeń lub sytuacji kryzysowej lub traumatycznej, na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej.