Procedura wprowadzania innowacji pedagogicznej
Artykuł zmodyfikowano dn. 30.9.2019 r. | autor: Anna Nowak
ROCEDURA WPROWADZANIA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ BRODŁACH
Podstawa prawna: art.1 pkt 18, art.44 ust.1 pkt 3, art.55 ust.1 pkt 4, art. 68 ust.1 pkt 9, art.86 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2017r. poz.59 i 949).
Podstawa prawna: art.1 pkt 18, art.44 ust.1 pkt 3, art.55 ust.1 pkt 4, art. 68 ust.1 pkt 9, art.86 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2017r. poz.59 i 949).
- Innowacją pedagogiczną jest nowatorskie rozwiązanie programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły.
- Nauczyciel ma prawo stosowania nowatorskich rozwiązań edukacyjnych w formie innowacji pedagogicznych.
- Udział nauczyciela w opracowywaniu i wdrażaniu innowacji pedagogicznych jest dobrowolny.
- Działalnością innowacyjną można objąć wybrane zajęcia edukacyjne, wybrany oddział, lub określoną grupę uczniów.
- Jeżeli wprowadzenie innowacji pedagogicznej wymaga przyznania szkole dodatkowych środków budżetowych, to mogą być one podjęte jedynie w sytuacji, gdy organ prowadzący szkołę wyrazi pisemną zgodę na finansowanie zaplanowanych działań
- Innowacja wdrażana w szkole nie może naruszać uprawnień ucznia:
do bezpłatnej nauki, wychowania i opieki w zakresie ustalonym obowiązujących przepisach prawa oświatowego,
w zakresie uzyskania wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.
- Nauczyciel/ zespół nauczycieli zgłasza dyrektorowi szkoły chęć wdrożenia innowacji pedagogicznej w formie pisemnej, wypełniając kartę innowacji. Karta innowacji stanowi załącznik do niniejszej procedury (Załącznik nr XIV/1)
- W karcie zgłoszenia nauczyciel/ zespół nauczycieli przedstawia:
nazwę (tytuł) innowacji pedagogicznej,
rodzaj rozwiązań, jakich innowacja dotyczy (programowe, metodyczne, organizacyjne),
termin realizacji innowacji pedagogicznej,
oddział/oddziały lub grupę/grupy uczniów, które będą objęte działaniami innowacyjnymi (wszyscy uczniowie bądź uczniowie lub grupy z określonych oddziałów),
opis innowacji zawierający: uzasadnienie potrzeby wprowadzenia zmian, cele ogólne i cele szczegółowe, zasady innowacji,
sposoby ewaluacji podejmowanych działań innowacyjnych: w jakim czasie będzie przebiegać badanie efektów zakładanych zmian, za pomocą jakich metod, technik i narzędzi badawczych, kto będzie prowadził badanie osiąganej jakości, kto przeprowadzi analizę i weryfikację zgromadzonych informacji, komu i w jaki sposób przedstawimy osiągnięte rezultaty wdrożonej innowacji.
Do karty zgłoszenia nauczyciel/ zespół nauczycieli dołącza pisemną zgodę nauczyciela lub nauczycieli na uczestnictwo w innowacji pedagogicznej.
- Dyrektor szkoły po otrzymaniu od nauczyciela karty zgłoszenia innowacji pedagogicznej wraz z załącznikami sprawdza, czy przedstawiona innowacja spełnia warunki określone w niniejszej procedurze i przedstawia ją Radzie Pedagogicznej celem podjęcia stosownej uchwały.
- W przypadku, gdy innowacja nie spełnia warunków, o których mowa w niniejszej procedurze, dyrektor szkoły w formie pisemnej informuje nauczyciela/zespół nauczycieli o nieprawidłowościach, proponując ich usunięcie lub uzupełnienie.
- W przypadku innowacji pedagogicznej wymagającej przyznania na jej realizację dodatkowych środków budżetowych, dyrektor szkoły występuje do organu prowadzącego o pisemną zgodę na finansowanie planowanych działań.
- Po zakończeniu wdrażania innowacji pedagogicznej nauczyciel/zespół nauczycieli przeprowadza jej ewaluację. Wyniki ewaluacji przedstawia w formie pisemnej do protokołu rady pedagogicznej.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą procedurą decyzje podejmuje dyrektor szkoły.
Załącznik XIV/1 - Zgłoszenie innowacji pedagogicznej
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r. |
otwórz 48 KB |
Trochę historii:
- Statut Szkoły Podstawowej w Brodłach
- Program wychowawo-profilaktyczny 2024- 2025.
- Standardy (reguły) ochrony małoletnich przed krzywdzeniem
- Regulaminy.
- Procedury zapewniające ład i bezpieczeństwo w szkole.
- Programy nauczania dla klas I -VIII.
- Podręczniki i ćwiczenia dla klas I - VIII
- Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego (WSDZ)
- RODO
- Raport z ewaluacji Szkoła Podstawowa 2014/15
- Raport z ewaluacji Gimnazjum 2014/15
- Deklaracja w rodziców/ opiekunów prawnych sprawie korzystania z oddziału przedszkolnego