Regulamin wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
Artykuł zmodyfikowano dn. 25.9.2018 r. | autor: Anna Nowak
IV. REGULAMIN WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
- Statut Szkoły Podstawowej w Brodłach zawiera zapis regulujący możliwość prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w placówce.
- Kwalifikacje specjalistów są zgodne z niepełnosprawnością dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju i ich indywidualnymi potrzebami wskazanymi przez Poradnie Psychologiczno- Pedagogiczne w opiniach o potrzebie wczesnego wspomagania.
- Zmiany w arkuszu organizacyjnym dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju (liczba specjalistów prowadzących zajęcia oraz liczba godzin zajęć przez nich prowadzonych) są zawarte w aneksach o ile informacje o wczesnym wspomaganiu nie zostały ujęte w dokumentach podstawowych zatwierdzonych przez organ prowadzący do 30 maja każdego roku.
- Do wczesnego wspomagania rozwoju przyjmowane są dzieci w wieku od 3 roku życia do czasu objęcia ich obowiązkiem szkolnym na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz zgody organu prowadzącego oddziału przedszkolnego.
- Realizacja wczesnego wspomagania rozwoju odbywa się na podstawie wskazań poradni psychologiczno – pedagogicznej i na okres wskazany w opinii i za zgodą organu prowadzącego oddział przedszkolny.
- Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu.
- Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania są prowadzone indywidualnie z dzieckiem.
- Zajęcia odbywają się na terenie szkoły.
- Bieżący opis i terminarz prowadzonych zajęć z dzieckiem zawiera się w dzienniku elektronicznym.
- Zespół do wczesnego wspomagania rozwoju powołuje Dyrektor szkoły poprzez Zarządzenie Dyrektora w oparciu o wskazania z opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz zgodnie z decyzją organu prowadzącego (najczęściej na okres roku szkolnego)
- Dla każdego dziecka powoływany jest odrębny zespół w odrębnym składzie.
- W skład zespołów wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym, zatrudnione w szkole lub za zgodą organu prowadzącego powołane z zewnątrz.
Należą do nich:
a) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka;
c) logopeda;
d) inni specjaliści w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny.
- Pracę zespołu koordynuje Dyrektor placówki lub powołany przez niego nauczyciel.
- Powołany przez Dyrektora zespół: Ustala na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka kierunki i harmonogram działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka;
- Opracowuje i realizuje z dzieckiem i jego rodziną indywidualny program wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka w zakresie realizacji programu, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka;
- Szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach indywidualnego programu wczesnego wspomagania;
- Analizuje skuteczność pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadza zmiany w indywidualnym programie wczesnego wspomagania;
- Udziela rodzicom instruktażu i porad oraz prowadzi konsultacje w zakresie pracy z dzieckiem.
załącznik 1/IV - Wniosek o powołanie Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r. |
otwórz 24 KB |
|
załącznik 2/IV - Wniosek o organizację zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – Oddział Przedszkolny
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r. |
otwórz 25.5 KB |
|
załącznik 3/IV - Zgoda rodzica na udział dziecka w zajęciach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r. |
otwórz 15.5 KB |
|
załącznik 4/IV - Zarządzenie Dyrektora szkoły w sprawie organizacji zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r. |
otwórz 25.5 KB |
|
załącznik 5/IV - Organizacja zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r. |
otwórz 39 KB |
Trochę historii:
- Statut Szkoły Podstawowej w Brodłach
- Program wychowawo-profilaktyczny 2024- 2025.
- Standardy (reguły) ochrony małoletnich przed krzywdzeniem
- Regulaminy.
- Procedury zapewniające ład i bezpieczeństwo w szkole.
- Programy nauczania dla klas I -VIII.
- Podręczniki i ćwiczenia dla klas I - VIII
- Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego (WSDZ)
- RODO
- Raport z ewaluacji Szkoła Podstawowa 2014/15
- Raport z ewaluacji Gimnazjum 2014/15
- Deklaracja w rodziców/ opiekunów prawnych sprawie korzystania z oddziału przedszkolnego