https://dziennik.vulcan.edu.pl/szk/

Proces aktualizacji konta w dzienniku UONET+ obejmuje 3 kroki.

Krok 1: Uczeń i Rodzic logują się do Dziennika (wybierająć opcję "Logowanie przez zmianą").
Krok 2: Uczeń i Rodzic potwierdzają dane, wpisując ostatnie 4 cyfry numeru PESEL Ucznia.
Krok 3: Uczeń i Rodzic wybierają typ konta (konto zwykłe lub konto eduVULCAN).
Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego
Artykuł zmodyfikowano dn. 1.9.2021 r. | autor: Marek Szala



Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego w Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Brodłach

§ 1.

Monitoring wizyjny wykorzystywany jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i pracowników oraz ochrony mienia na podstawie:
  • Art. 6 ust. 1 lit. e RODO – wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora.
  • Art. 108a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 z późn. zm.) w zw. z art. 68 ust. 1 pkt 6 - doprecyzowanie zasad realizacji zadania dyrektora szkoły (placówki) – zapewnianie bezpiecznych warunków zajęć i pracy.
  • Statut Szkoły Podstawowej im Henryka Sienkiewicza w Brodłach.


§ 2.

  1. Regulamin określa zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego w w Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Brodłach, miejsca instalacji kamer systemu na terenie szkoły, reguły rejestracji i zapisu informacji oraz sposób ich zabezpieczenia, a także możliwość udostępniania zgromadzonych danych o zdarzeniach.
  2. Infrastruktura szkoły, która jest objęta monitoringiem wizyjnym, to:
a) budynek szkoły przy ul. Edukacyjnej 1 (wejście do szkoły, schody i korytarze na parterze i piętrze);
b) plac przed szkołą i drzwi wejściowe do budynków;
c) brama wjazdowa, wjazd, częściowo parking.
  1. Monitoring nie obejmuje:
a) pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze,
b) pomieszczeń, w których uczniom jest udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna,
c) pomieszczeń przeznaczonych do odpoczynku pracowników,
d) pomieszczeń sanitarno-higienicznych,
e) szatni i przebieralni,
f) pomieszczeń gospodarczych,
g) stołówki i zaplecza kuchennego.


§ 3.

Celem monitoringu jest:
  1. Zwiększenie bezpieczeństwa społeczności szkolnej oraz osób przebywających na terenie szkoły.
  2. Ograniczenie zachowań niepożądanych, destrukcyjnych, zagrażających zdrowiu, bezpieczeństwu uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły.
  3. Wyjaśnianie sytuacji konfliktowych.
  4. Ustalanie sprawców czynów nagannych (bójki, zniszczenie mienia, kradzieże, itp.) w szkole.
  5. Ograniczenie dostępu do szkoły i jej terenu osób nieuprawnionych i niepożądanych.
  6. Zapewnienie bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki.
  7. Monitoring nie może być środkiem nadzoru nad jakością wykonywania pracy przez pracowników szkoły lub placówki


§ 4.

  1. Monitoring funkcjonuje całą dobę.
  2. Rejestracji i zapisu na nośniku fizycznym podlega tylko obraz (wizja) z kamer systemu monitoringu.
  3. Nie rejestruje się dźwięku (fonii).


§ 5.

  1. System monitoringu został wprowadzony decyzją dyrektora szkoły po przeprowadzeniu konsultacji z radą pedagogiczną, radą rodziców i samorządem uczniowskim w Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Brodłach i składa się z:
a) 12 kamer rejestrujących zdarzenia wewnątrz i 5 na zewnątrz budynku;
b) urządzeń rejestrujących i zapisujących obraz na nośniku fizycznym;
c) kolorowego monitora pozwalającego na podgląd rejestrowanych zdarzeń.
  1. Uczniowie oraz pracownicy szkoły są poinformowani o funkcjonowaniu w szkole systemu monitoringu wizyjnego.
  2. Każdy nowy pracownik przed dopuszczeniem do pracy otrzymuje pisemną informację o stosowaniu monitoringu na terenie Szkoły, której wzór stanowi załącznik nr 4/XVI do niniejszego Regulaminu.
  3. Miejsca objęte monitoringiem wizyjnym są oznakowane tabliczkami informacyjnymi.
  4. Nagrania obrazu zawierające dane osobowe uczniów, pracowników i innych osób, których w wyniku tych nagrań można zidentyfikować, szkoła przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane a czas przechowywania danych na nośniku uzależniony jest od wielkości dysku, jednak okres ten nie jest dłuższy niż 3 miesiące.
  5. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub pracodawca powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin określony w ust. 4 ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
  6. Po upływie okresów, o których mowa w ust. 4 i 5 uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
  7. Gromadzone dane nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
  8. Zapis na nośniku nie jest archiwizowany.
  9. Prawo do ustalenia bądź zmiany hasła dostępu ma dyrektor szkoły lub administrator systemu informatycznego.


§ 6.

Prawa przysługujące osobom objętym monitoringiem :
  1. Prawo do informacji o objęciu jej monitoringiem wizyjnym oraz prawo do ochrony swojego wizerunku przed rozpowszechnianiem, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.
  2. Prawo do informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu, celu, nazwie podmiotu odpowiedzialnego za instalację, jego adresie i danych do kontaktu.
  3. Prawo dostępu do nagrań w uzasadnionych przypadkach.
  4. Prawo żądania usunięcia danych jej dotyczących.
  5. Prawo do anonimizacji wizerunku na zarejestrowanych obrazach i/lub usunięcia dotyczących jej danych osobowych.
  6. Prawo do przetwarzania danych przez ograniczony czas.


§ 7.

Zasady wykorzystania zapisów monitoringu wizyjnego:
  1. Rejestrator wraz z monitorem umożliwiającym podgląd budynku szkolnego i terenu wokół szkoły przy ulicy Edukacyjnej 1, znajduje się w gabinecie Dyrektora Szkoły.
  2. Osoby upoważnione do obserwowania obrazu określa rejestr ustalony przez dyrektora, który stanowi załącznik nr 1/XVI do regulaminu.
  3. Zapis ten może być udostępniony w formie oglądu za zgodą dyrektora szkoły:
a) wychowawcom klas, w celu zdiagnozowania problemów wychowawczych oraz podjęcia właściwych oddziaływań w tym zakresie;
b) pedagogowi szkolnemu, w celu przeciwdziałania zarejestrowanym przez monitoring formom niedostosowania społecznego uczniów, ich zachowaniom dysfunkcyjnym, a także udzielania właściwej pomocy ofiarom szkolnej przemocy;
c) uczniowi, którego niewłaściwe zachowanie, jak: agresja fizyczna, wybryki, akty chuligaństwa, niszczenie mienia szkolnego, kradzieże, itp. zarejestrowały kamery, w celu udowodnienia mu takiego zachowania i podjęcia działań interwencyjnych i wychowawczych;
d) rodzicom ucznia, zarówno poszkodowanego, jak i sprawcy czynu niedopuszczalnego, w celu oceny zaistniałej sytuacji i uzgodnienia wspólnych działań interwencyjnych i wychowawczo – opiekuńczych. (załącznik nr 2/XVI)
  1. Dane te udostępnia się ponadto uprawnionym instytucjom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych, np. Policji, Sądom, Prokuraturze. Płyta z materiałem archiwalnym może być nagrana i przekazana organom ścigania na ich pisemny wniosek w celu wyjaśnienia prowadzonej sprawy. (załącznik nr 3/XVI)
  2. Osoby, które mają wgląd w obraz zarejestrowany przez monitoring wizyjny mają świadomość odpowiedzialności za ochronę danych osobowych.


§ 8.

Zasady obowiązujące przy przekazywaniu kopii nagrań w ramach konkretnego postępowania prowadzonego na podstawie przepisów prawa:
  1. Przedstawiciel organów ścigania pisemnie kwituje kopii nagrania.
  2. W pokwitowaniu odbioru zaznacza znaki szczególne płyty: zawartość płyty (np. nagranie z dnia – dzień, miesiąc, rok).
  3. Kopia nagrania na nośnikach zostaje opieczętowana i zapakowana do koperty, która wydawany jest osobie uprawnionej za pokwitowaniem.


§ 9.

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem ostateczną decyzję podejmuje dyrektor szkoły.
  2. Regulamin może ulec zmianie w zależności od zaistniałej sytuacji.
  3. Obowiązujące zasady wykorzystania monitoringu wchodzą w życie z dniem 1 września 2019 r.


załącznik 1/XVI - Rejestr osób upoważnionych do obserwowania i odczytu monitoringu
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r.
otwórz

32 KB
załącznik 2/XVI - Wniosek o udostępnienie danych z monitoringu
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r.
otwórz

19.5 KB
załącznik 3/XVI - Protokół przekazania na nośniku elektronicznym danych z systemu monitoringu
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r.
otwórz

23 KB
załącznik 4/XVI - Wzór oświadczenia dotyczącego monitorowania
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r.
otwórz

29.5 KB