https://dziennik.vulcan.edu.pl/szk/

Proces aktualizacji konta w dzienniku UONET+ obejmuje 3 kroki.

Krok 1: Uczeń i Rodzic logują się do Dziennika (wybierająć opcję "Logowanie przez zmianą").
Krok 2: Uczeń i Rodzic potwierdzają dane, wpisując ostatnie 4 cyfry numeru PESEL Ucznia.
Krok 3: Uczeń i Rodzic wybierają typ konta (konto zwykłe lub konto eduVULCAN).
Regulamin wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego
Artykuł zmodyfikowano dn. 25.9.2018 r. | autor: Katarzyna Jonkisz



VI. REGULAMIN WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU DORADZTWA ZAWODOWEGO

  1. Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego w Szkole Podstawowej w Brodłach, określa ogół działań podejmowanych przez szkołę w celu prawidłowego przygotowania uczniów, do wyboru zawodu i kierunku kształcenia. System określa cele na poszczególnych etapach edukacji wyszczególniając :preorientację zawodową dla oddziału przedszkolnego, orientację zawodową dla klas I-VI oraz działania z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII i VIII.
  2. Doradztwo zawodowe realizowane będzie w oparciu o program wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego na dany rok szkolny.
  3. Program ten zawiera takie elementy jak m.in.-działania związane z realizacją doradztwa zawodowego , w tym :tematykę działań z uwzględnieniem treści programowych , oraz oddziałów ,których dotyczą te działania, metod i form realizacji działań , z uwzględnieniem udziału rodziców w tych działaniach, w szczególności przez organizacje spotkań z rodzicami, terminy realizacji działań , osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych działań oraz podmioty z którymi szkoła współpracuje przy realizacji działań z uwzględnieniem odpowiednio potrzeb uczniów i rodziców oraz lokalnych lub regionalnych działań związanych z doradztwem zawodowym.
  4. Dyrektor szkoły , w terminie do 30 września każdego roku szkolnego po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej , zatwierdza program .wyjątkowo w roku szkolnym 2018/2019 dyrektor szkoły zatwierdza program do 31 października 2018.
  5. Zajęcia z doradztwa zawodowego są organizowane dla uczniów klas: VII i VIII (kl. VII - 10 godzin, kl. VIII – 10 godzin).Zajęcia te są odnotowywane w dzienniku lekcyjnym jako obowiązkowe zajęcia edukacyjne, nie są natomiast oceniane oraz nie wpisuje się ich do arkusza ocen i na świadectwie szkolnym.
  6. Głównymi zadaniami szkoły w zakresie doradztwa zawodowego są:
1) wspieranie uczniów w planowaniu ścieżki edukacyjno – zawodowej,
2) wspieranie rodziców i nauczycieli w działaniach doradczych na rzecz młodzieży,
3) rozpoznawanie zapotrzebowania uczniów na informacje dotyczące edukacji i kariery,
4) gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych,
5) udzielanie indywidualnych porad uczniom i rodzicom,
6) wspieranie działań szkoły mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy uczniów,
7) kierowanie, w sprawach trudnych, do specjalistów: socjologów, doradców zawodowych w poradniach psychologiczno – pedagogicznych i urzędach pracy, lekarzy itp.,
8) współpraca z właściwymi instytucjami wspierającymi uczniów i nauczycieli.

  1. Szczegółowe zadania szkoły w zakresie doradztwa zawodowego:
1) w zakresie pracy z młodzieżą:
a) wdrażanie uczniów do samopoznania,
b) kształtowanie i umacnianie poczucia wartości,
c) wyzwalanie wewnętrznego potencjału uczniów,
d) kształcenie umiejętności analizy swoich mocnych i słabych stron,
e) rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i współdziałania w grupie,
f) wyrabianie szacunku dla samego siebie,
g) planowanie własnego rozwoju,
h) konfrontacja samooceny z wymaganiami szkół i zawodów,
i) poznanie możliwych form zatrudnienia,
j) poznanie lokalnego rynku pracy,
k) poznanie możliwości dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego,
l) poznawanie struktury i warunków przyjęć do szkół ponadpodstawowych,
m) diagnozowanie preferencji i zainteresowań zawodowych,
n) poznawanie różnych zawodów,
o) gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie informacji edukacyjno – zawodowych,
p) indywidualizowanie pracy z uczniami, którzy mają problemy z wyborem szkoły i zawodu.
2) w zakresie współpracy z rodzicami:
a) podnoszenie umiejętności komunikowania się ze swoimi dziećmi,
b) doskonalenie umiejętności wychowawczych,
c) wypracowanie form wspierania dzieci w wyborze ich dalszej drogi życiowej,
d) przedstawianie oferty edukacyjnej szkolnictwa i jego ciągłej aktualizacji,
e) organizowanie indywidualnych spotkań z rodzicami, którzy zgłaszają potrzebę doradztwa zawodowego.

  1. Sposoby realizacji działań doradczych:
1) zajęcia z doradztwa zawodowego w klasach VII i VIII;
2) zajęcia z wychowawcą podczas godzin do dyspozycji,
3) lekcje przedmiotowe i zastępstwa w miarę potrzeb i możliwości szkoły,
4) udział w warsztatach pozalekcyjnych, targach edukacyjnych i wycieczekach,
5) spotkania indywidualne,
6) bazy informacji o szkołach ponadpodstawowych w gabinecie pedagogicznym.
7) współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczna w Chrzanowie, oraz szkołami ponadpodstawowymi.

  1. Zadania doradcy zawodowego:
1)systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów i słuchaczy na działania związane z realizacją doradztwa zawodowego,
2)prowadzenie zajęć z zakresu doradztwa zawodowego,
3)opracowywanie we współpracy z innymi nauczycielami, w tym nauczycielami wychowawcami opiekującymi się oddziałami, psychologami lub pedagogami, programu oraz koordynacja jego realizacji,
4)wspieranie nauczycieli, w tym nauczycieli wychowawców opiekujących się oddziałami, psychologów lub pedagogów, w zakresie realizacji działań określonych w programie,
5) koordynowanie działalności informacyjno-doradczej realizowanej przez szkołę, w tym gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia.