https://dziennik.vulcan.edu.pl/szk/

Proces aktualizacji konta w dzienniku UONET+ obejmuje 3 kroki.

Krok 1: Uczeń i Rodzic logują się do Dziennika (wybierająć opcję "Logowanie przez zmianą").
Krok 2: Uczeń i Rodzic potwierdzają dane, wpisując ostatnie 4 cyfry numeru PESEL Ucznia.
Krok 3: Uczeń i Rodzic wybierają typ konta (konto zwykłe lub konto eduVULCAN).
Procedury wyboru podręcznika, materiału edukacyjnego lub ćwiczeniowego przez nauczyciela oraz tworzenia szkolnego zestawu podręczników
Artykuł zmodyfikowano dn. 5.10.2018 r. | autor: Barbara Pater



XV. Procedury wyboru podręcznika, materiału edukacyjnego lub ćwiczeniowego przez nauczyciela oraz tworzenia szkolnego zestawu podręczników

§ 1

Celem procedury jest: 1)wybór podręczników, 2)określenie harmonogramu działań związanych z opracowaniem szkolnego zestawu podręczników, 3)określenie zadań dyrektora i nauczycieli w tym zakresie.

§ 2

Procedura ustala zasady postępowania podczas wyboru podręczników przeznaczonych do użytku w szkole w kolejnym roku szkolnym.

§ 3

  1. Podręcznik przeznaczony do kształcenia ogólnego zawiera usystematyzowaną prezentację wszystkich lub wybranych treści nauczania z zakresu danych zajęć edukacyjnych na danym etapie edukacyjnym, ujętych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, opisanych w szczególności jako przedmiot, ścieżka edukacyjna, blok przedmiotowy lub moduł, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
  2. Podręcznik do kształcenia ogólnego może zawierać materiały pomocnicze przeznaczone dla ucznia, w szczególności karty pracy, zeszyty ćwiczeń, materiały multimedialne.
  3. Podręcznik przeznaczony do edukacji wczesnoszkolnej (kształcenia zintegrowanego) zawiera usystematyzowaną prezentację wszystkich lub wybranych treści nauczania, w szczególności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, ujętych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
  4. Podręcznik przeznaczony do kształcenia ogólnego:
  1. jest poprawny pod względem merytorycznym, dydaktycznym, wychowawczym i językowym, w szczególności:
  • uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej,
  • jest przystosowany do danego poziomu kształcenia, zwłaszcza pod względem stopnia trudności, formy przekazu, właściwego doboru pojęć, nazw, terminów i sposobu ich wyjaśniania,
  • zawiera materiał rzeczowy i materiał ilustracyjny odpowiedni do przedstawianych treści nauczania,
  • ma logiczną konstrukcję;
  1. zawiera zakres materiału rzeczowego i materiału ilustracyjnego odpowiedni do liczby godzin przewidzianych w ramowym planie nauczania na edukację wczesnoszkolną (kształcenie zintegrowane) lub nauczanie danego przedmiotu,
  2. zawiera propozycje działań edukacyjnych aktywizujących i motywujących uczniów,
  3. umożliwia uczniom ze zróżnicowanymi możliwościami nabycie umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego,
  4. zawiera treści zgodne z przepisami prawa, w tym ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi,
  5. ma estetyczną szatę graficzną,7)nie zawiera materiałów reklamowych innych niż informacje o publikacjach edukacyjnych.

§ 4

  1. Podręczniki, o których mowa w § 3, mogą mieć formę elektroniczną i mogą być zamieszczone na informatycznym nośniku danych lub w sieci Internet.
  2. Podręcznik w formie elektronicznej posiada:
  1. instrukcję pracy z podręcznikiem,
  2. przejrzysty system nawigacyjny i wyszukiwawczy,
  3. bardzo dobrą czytelność,
  4. możliwość drukowania.

§ 5

Zatwierdzenie wykazu podręczników szkolnych przebiega w następujący sposób:
  1. Nauczyciel lub zespół nauczycieli uczących tego samego przedmiotu dokonują wyboru podręczników szkolnych dla określonego etapu edukacyjnego lub poszczególnych oddziałów, sporządzają ich pisemny wykaz i podają do wiadomości dyrektorowi szkoły w terminie do dnia 31 maja.
  2. Dyrektor szkoły opracowuje wykaz podręczników obowiązujących w placówce w kolejnym roku szkolnym.
  3. Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości zestaw podręczników, które będą obowiązywać od początku następnego roku szkolnego, poprzez wywieszenie wykazów podręczników na tablicy ogłoszeń dla uczniów i rodziców oraz publikację na stronie internetowej szkoły.

§ 6

W wyniku stosowania powyższej procedury wymagana jest następująca dokumentacja:
  1. wykaz szkolnego zestawu podręczników zawierający podręczniki dopuszczone do użytku w szkole,
  2. zapisy w protokole rady pedagogicznej, jeśli kwestie związane z wyborem podręczników były omawiane na posiedzeniu rady pedagogicznej.

§ 7

W sprawach nieuregulowanych niniejszą procedurą ostateczną decyzję podejmuje dyrektor szkoły

Załącznik XV/1 - Wniosek. Wybór podrecznika - szkoła podstawowa - I etap edukacyjny
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r.
otwórz

75.5 KB
Załącznik XV/2 - Arkusz. Wyboru podrecznika szkoła podstawowa - II etap edukacyjny
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r.
otwórz

53.5 KB
Załącznik XV/3 - WNIOSEK o włączenie podręczników, materiałów ćwiczeniowych do szkolnego zestawu podreczników
plik zmodyfikowany: 23 12 2023. r.
otwórz

36 KB